Wikia

Satella
Satella
 Alias Heks der Afgunst
• Karakter Kenmerken•
 Ras Half Elf
 Geslacht Vrouw
 Haar Kleur Zilver
• Professionele status•
 Affiliatie Heksen der Zonde
 Bezetting Heks
• Persoonlijke Status•
 Status Levend
• Vermogen en Uitrusting•
 Autoriteit Autoriteit der Afgunst
Autoriteit der Luiheid
• Debuut•
 Light Novel Volume 12 (werkelijk)
 Anime Aflevering 25 (schaduw)

Satella is de Heks der Afgunst.

UiterlijkEdit

Satella heeft een dun lichaam met zilver haar en paarse ogen. Toen Subaru haar tegenkwam tijdens het thee feestje van Echidna droeg ze een zwarte jurk gemaakt van schaduwen dat golvde op de maat van haar hartslag. Hij kon haar gezicht niet zien door de schaduwen die haar gezicht bedenkte. De schaduwen werden gecreëerd uit zijn terughoudendheid om haar te accepteren. Hij aanvaardt haar later en wordt in staat haar gezicht te zien, waarbij hij later vermeldt dat zij er precies hetzelfde uitzag als Emilia.

PersoonlijkheidEdit

In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht zijn Satella en de Heks van Afgunst afzonderlijke persoonlijkheden gevormd toen ze onverenigbare heksen genen opnam. De twee persoonlijkheden hebben de neiging om met elkaar te vechten. Beide persoonlijkheden houden van Subaru, hoewel de persoonlijkheid van de heks der afgunst veel agressiever is, terwijl Satella veel redelijker is en geeft om zijn welzijn.

BiografieEdit

Ongeveer 400 jaar geleden absorbeerde de Afgunst heksen genen waarmee ze geen compatibiliteit had. Waardoor ze de Heks der Afgunst persoonlijkheid per ongeluk creeerde. Uiteindelijk raakte Satella uit controlle en vermoorde ze de andere zes Heksen der Zonde tijdens het vernietigen van de wereld. Ondanks de hulp van vele, zelfs de Draak, de Heilige Zwaardvechter en de Wijze, lukte het niet om Satella te vermorden. Waardoor ze in een verzegeld is in een steen waar over bewaakt wordt.

Volgens de andere heksen was Satella die de andere heksen had vermoord en de helft van de wereld had vernietigt, en niet de Heks der Afgunst.

VaardighedenEdit

Autoriteit der Afgunst : Satella is instaat om de Autoriteit der Afgunst te activeren

  • Hoewel de krachten van de Autoriteit der Afgunst niet zijn onthuld, Minerva vermelde wel tijdens Echidna's thee feestje dat Satella haar jaloezie naar haar zou kunnen richten als ze tussen haar en Subaru zou stappen, wat suggereert dat het iets is dat mensen kan laten besturen.

Autoriteit der Luiheid : Satella is instaat om de Autoriteit der Luiheid te activeren.

  • Onzichtbare Hand
    • Satella kan fysieke interferentie veroorzaken door een onzichtbaar krachtveld te creëren in de vorm van een hand. Het effectgebied, het vermogen en het aantal handen is gebaseerd op de gebruiker en de Heks der Afgunst kan 2000 handen tegelijkertijd manifesteren. Op dit moment gebruikt Satella de Onzichtbare Hand om Subaru's hart te grijpen als een waarschuwing wanneer hij zijn Terugkeer van Dood vermeldt.

Schaduw Manipulatie : Satella kan schaduwen besturen. Het is inwerkelijkheid onbekend of deze kracht deel is van de Autoriteit van Afgunst of niet.

NavigatieEdit